Četvrta konferencija o nacionalnom brendiranju održana je u Kolašinu od 19. do 21. septembra. Konferenciju je otvorila ministarka ekonomije Dragica Sekulić, a pored nje govorio je i rukovodilac Kancelarije Projekta Fondacije Hans Seiza Crnu Goru i Srbiju, Luc Kober i generalni direktor za razvoj nacionalnog brenda i zaštitu potrošača, Jovo Rabrenović.

Konferenciji su prisustvovali predstavnici brojnih crnogorskih opština i nekoliko ministarstava, kao i Nacionalna turistička organizacija, Institut za biologiju mora i drugi.

GetImage

O sprovedenim aktivnostima i ostvarenim rezultatima u procesu razvoja nacionalnog brenda nešto više rekla je načelnica Direkcije za razvoj nacionalnog brenda, mr Marija Čvorović, dok je o budućim koracima u procesu razvoja nacionalnog brenda govorio mr Svetozar Bojović.

Predlog potencijala opštine Berane za nacionalni brend, izložile su Rita Barjaktarović, šefica Odjeljenja za zaštitu životne sredine i turizam i Gordana Fatić, savjetnica za turizam. One su navele da manastir Đurđevi stupovi i manastir Šudikova mogu biti itekako važan vjerski potencijal, dok manifestacije Šlaufijada, festival elektronske muzike Thunder fest i sabor Ilindan na planini Jelovici, koji privlače veliki broj turista kako iz zemlje tako i iz inostranstva, kao i međunarodni dječji festival pod nazivom Limsko srce, predstavljaju veoma važne potencijale ne samo opštine Berane, već i države Crne Gore. Što se tiče tradicionalne hrane, istakle su jardum, veoma zdrav i hranljiv napitak sa planina Jelovica, Cmiljevica i Bjelasica, koji bi mogao da postane nacionalni brend.
Završnu riječ dali su domaćini mr Jovo Rabrenović, iz Ministarstva ekonomije, i Lutz Kober, rukovodilac Kancelarije Projekta Hanns Seidel Fondacije za Srbiju i Crnu Goru.